Oras de schimbat

Habar nu am ce e de facut, dar imi doresc mult de tot sa pot merge linistita pe strada. Sa nu mai vad kitsch la tot pasul. Sa ma simt in siguranta.

Sa pot sta linistita cu prietenele mele intr-o statie de autobuz de langa Unirea, fara sa vina un om sa ne ceara bani, tigari, sa stea pe capul nostru desi ii zicem sa plece, sa ii ceara Cristinei cateva fumuri, pe motiv ca „a fumat deja jumatate din tigara”. Fara sa se apropie din ce in ce mai mult de noi, apoi sa se indrepte cu mana spre pieptul meu si sa puna mana pe mine. Fara sa am crize de nervi sau atacuri de panica, deoarece Bucurestiul nu e un oras sigur. Nu iti inspira asa ceva. Nu iti permiti sa iesi linistita din casa si sa mergi oriunde, oricand. Am crezut ca daca arati ca o ciuma sau esti decenta, scapi de chestii de genul. Ei bine, nu.

Ce rost are sa ramai aici? Cu speranta ca o sa schimbi ceva… in ce fel? Care-s rezultatele de pana acum ale marii schimbari de mentalitate? Ce evolutie? Ce schimbare sociala? Nimic. Si n-o sa incep cu obisnuitele „uite, ca la altii se poate!„, „cum de la altii e mai bine si la noi nu?„. In clipe de genul vad ca sansele sa avem parte de ceva mai bun sunt foarte mici si nu vad nici o rezolvare. Am ajuns la fundul borcanului cu optimism; se iau, incet, incet, si ultimele urme de speranta ca o sa fie mai bine. O sa raman doar cu o puternica dorinta de a o lua la fuga. Poate am ajuns la varsta la care imi dau seama ca vreau ceva mai bun, ca poate chiar merit ceva mai bun. Si atunci o sa depun tot efortul necesar pentru a avea asta, o sa curat strazi cu batista, o sa fac orice. In alt loc decat aici.

Posted on Septembrie 27, 2010, in Viata in Bucuresti and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

