Plata, rasplata si variabile moderatoare

Mult timp n-am crezut in toate chestiile alea cu munca si cu rasplata. Aveam senzatia ca muncesc mereu, mai mult decat trebuie si ca nu primesc nimic din ce as merita. Mie oricum mi se cuvenea lumea intreaga (chestie valabila in continuare) asa ca diferenta de plata durea pana in adancul orgoliului meu masiv si clar conturat. Mai incolo am aflat eu niste treburi apropo de cum e karma asta si de cat de usor e sa te afunzi. Am mai aflat si ca munca in plus nu inseamna, neaparat, castiguri in plus, ci s-ar putea sa atraga cumva un volum si mai mare de munca. Am aflat chiar si ca orgoliul te baga in rahat frecvent, dar, poate cea mai draguta chestie e ca tot el te si scoate alteori.

Dar pana sa ma lovesc de toate chestiile astea, am ajuns intr-un punct in care am decis nu doar ca nu mai depasesc ce am de facut, ba chiar, o sa fac mai putin. Uite-asa! Ce rost are sa ma chinui degeaba? Ia sa muncim putin, prost, pe bani deloc, cum face romanu’ uneori. Si prin munca nu inteleg job. Inteleg chestii pentru scoala, invatat, simplul efort de a ajunge la cursuri, fapte bune, chestii d-astea de viata unde nu merge cu jumatati de masura. Ori o dai in bara, ori nu. Daca era vorba de un job, nu-mi mai faceam atatea probleme cu echilibrul intre ce trebuie facut si ce trebuie primit, ca acolo, in principiu se stie cum sta treaba. In viata, e un pic diferit, cand incepi sa refuzi viata in sine.

Ei, si mai sunt unele zile. Le recunosti din prima, ca nu-i greu. E usor sa-ti dai seama ca e ceva diferit cand te trezesti brusc la 10, desi ora ta obisnuita de trezit e undeva dupa pranz. La fel de usor e cand, in continuare, decizi sa iesi din casa, in loc sa mai zaci 2 ore, sa faci piata, sa gatesti pentru alti oameni, sa faci un pic de curatenie. Asa, brusc si din senin. Si am observat eu ca daca profiti de momentele de genul asta, urmarile poa’ sa fie chiar faine.

Cred ca asa am ajuns in locul in care sunt acum. Linistita ca am luat niste note bune in sesiune. 10 la neuro chiar, ceea ce pentru orgoliul meu e un fel de mic depozit de bucurie pe care o sa-l mai deschida din cand in cand in perioada care vine. Ciocolata belgiana si santal de cirese. Haine noi. O perna noua si pufoasa. Chestiile de incaltat pe care mi le doream de mult timp. Cafele tari cu alcool, apusuri din Poli si rasarituri din 1 Mai. O zi de maine care imi permite sa fac orice, de la a sta in casa si a citi orice in afara de cursuri, pana la a ma urca intr-un tren random cu directia Sibiu, Buzau sau Oradea. Si posibilitatile astea merita efortul.

Nu stiu ce s-a intamplat, poate am ajuns la un mic echilibru. Un punct existential calm, stabil. Cu ceva timp in urma, m-as fi plans ca stabilitatea nu-i de mine, sa mearga la altii. Dar lucrurile se mai schimba, iar gusturile la fel. Si daca stabilitatea mea presupune ciocolata, timp liber, soare si calatorii, atunci o primesc cu draga inima.

Posted on Februarie 16, 2011, in Zile bune si nebune. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Din seria „Overworked and underfucked” eh? E bine ca totusi ai ajuns la punctul ala de echilibru, eu inca il caut.

    Apreciază

    • Si iata, vine vremea roadelor, ca niciodata pana acum :)) CNME-ul m-a obisnuit cu asta, dar se pare ca exista speranta dincolo de bancile liceului nostru drag.

      Apreciază

  2. Frumos…
    Felicitari daca ai descoperit lucrul asta la o varsta frageda, cand n-ai apucat sa te lasi bagata in rahat de orgoliul propriu (a se citi o slujba cu responsabilitati mari si termene presante in ciuda castigurilor mari, weekenduri si seri dedicate perfectionarii si studiilor fara sfarsit, etc)
    Din motivul asta totusi eu am gasit blogul tau :))) (cautam variabile moderatoare)

    Apreciază

Lasă un răspuns

