Intre drumuri

Mereu am crezut ca o sa ma mut in Sibiu. Stiam oameni pe acolo, mergeam des in vizita si aveau si facultate de psiho.

Nu s-a intamplat. Cand a fost vorba de admitere si am avut sansa, am refuzat-o si am ales o facultate din Bucuresti. Am crezut ca o sa regret, ca era orasul viselor, orasul vietii. Mi-a fost bine mersi si aici. Acum, toate planurile par asa undeva departe, iar Sibiul a ajuns un oras pe care uneori simt ca il vizitez din nostalgia fostei noastre legaturi. Poate o sa ma mut candva aici, macar pentru o perioada, desi ideea suna atat de departe. E ca si cand Sibiul ar fi fost pe un drum al vietii, iar  eu am ales un altul. Si avem noi o cursa speciala numita „amintiri si regrete” care ne mai trage impreuna din cand in cand. Dar cine nu are?

Si adevarul e ca viata mea de acum ar fi fost complet schimbata daca as fi apucat sa ma mut. Ba chiar si eu as fi fost total schimbata. As fi stat intr-un apartament mic si dragut de pe Balcescu, mi-as fi facut mici obiceiuri de om proaspat mutat care isi adora locuinta si orasul. Mi-as fi cumparat dimineata covrigi si limonada de vizavi de Imparatul Romanilor. As fi plecat la facultate pe bulevard si apoi pe niste strazi pe care le-as fi invatat pana la urma. As fi baut o cafea in barul de langa pe care am uitat cum il chema. Cred ca m-as fi imprietenit cu oamenii de acolo, mai mult decat o fac acum, cu siguranta. Or fi ei sibienii mai reci, da’ astia tineri si proaspeti sunt foarte dornici sa cunoasca oameni pe care sa-i ameteasca in stil ardelenesc. As fi citit mai mult si as fi vizitat libraria-beci aranjat a Humanitasului in care mi-am gasit poezia preferata. As fi mancat acasa ce as fi reusit sa gatesc din lucruri cumparate de la Billa. Nu foarte mult si nu foarte variat, ca nici macar Sibiul nu putea sa nasca in mine adevarate aptitudini gastronomice. As fi iesit in foarte multe baruri si cafenele pe care mi le-ar fi prezentat noii colegi, plini de entuziasm. Intr-un tarziu, as fi gasit crama si n-as mai fi plecat de acolo. As fi mers cu noii prieteni in apropierea Sibiului, in weekenduri; poate si mai departe, spre Brasov, Sighisoara, cine stie? As fi avut note bune numai daca as fi vrut si as fi invatat dintr-un alt motiv decat acela de a inlocui ceva. As fi avut parte de mai multa viata culturala, pentru ca nu as fi avut de ales. As fi avut accent. M-as fi intors acasa o data la cateva luni, sa imi refac suvitele verzi, asta daca n-as fi renuntat la ele deja, sau cand m-ar fi apucat o pofta nebuna de o ciorba adevarata, acrita cu bors de la bunica. Curand, as fi renuntat complet la cafea si m-as fi dedicat ceaiului. As fi descoperit jazzul si as fi mers la Garana de placere, nu doar din curiozitate. As fi fost mult mai feminina si m-as fi imbracat si comportat ca atare. As fi invatat sa merg pe tocuri. As fi avut relatii mai simple. Nu m-as fi transformat intr-o sibianca de imprumut, pe mine s-ar fi vazut in continuare ca-s din Bucuresti, dar fiind de treaba, oamenii ar fi inceput curand sa ignore acest aspect. M-as fi plimbat singura seara, fara teama, pe strazile lor luminate, vechi si tacute, atat cat m-ar fi lasat noii prieteni inainte sa devin ce considera ei a fi om nebun. As fi lasat gafele si dramele de capitala in urma si as fi incercat chestia aia pe care oamenii o numesc viata normala. Atata doar ca pentru mine ar fi fost foarte diferita si noua.

Am ramas aici si mi-am complicat intentionat viata. M-am gandit ca nu sunt pregatita inca sa am o viata linistita si fericita si ca farmecul perioadei asteia sta in haosul ei, in contrastele tipatoare, in relatii complicate, drame si gafe. 

Acum, din toata viata aia, mi-au ramas luminile si linistea.

Posted on Noiembrie 26, 2011, in Zile bune si nebune and tagged . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

