Here’s for the birthday girl!

Azi e ziua ei. Am cunoscut-o in scoala, prin clasa a 8a, cand alergam impreuna dupa profa de chimie, sa ne pregateasca pentru olimpiada. La inceput, ne salutam politicos, schimbam doua vorbe si cam atat. Apoi a venit liceul, am ajuns in aceeasi clasa si ne-am cam imprietenit. Cine ar fi zis? Sincer, Scorpion cu Varsator? Amandoua incapatanate, impulsive, egoiste, obsedate de control si cu crize de nervi? Cumva, a mers. De multe ori, a fost ca un rollercoaster, dar a mers. Pentru ca aveam si chestii in comun – cafeaua bauta abuziv, placerea de a barfi si un pic mai mult creier decat ne cerea varsta. Pentru mine, au fost primele petreceri in pijama, primul loc in care am fugit de acasa, primele seri ca fetele, cu oje colorate si cu filme pentru fete, primul double-dating, primele tentative de a gati (lasagna si paste carbonara), seri in care ascultam Vama Veche si vorbeam despre orice si probam haine si toate tampeniile alea pe care le faci in liceu. Ea a fost primul om care m-a dus in vama. Cu ea am fost la ultimul concert Vama Veche. Cu ea mergeam la cafea in Starbucks de cand s-a deschis, pe vremea cand hipsterii inca nu umblau asa liberi prin lume, iar locul ala era bun pentru ca iti dadea multa cafea odata, anul 2007 fiind cel in care am ajuns sa depasesc un litru de cafea pe zi. Cu ea am stabilit ca lumea e ca un lighean si noi trebuie sa ne straduim sa stam la suprafata si sa iesim din el.

Mereu a avut un stil deosebit de a se purta cu oamenii si ce imi amintesc erau complimentele unice care sunau in modul „ce frumos te-ai machiat azi, pacat ca nu ti se potriveste culoarea”. Mie imi placea. Desigur, initial ma enervam, ca ce-i aia, nu poa’ sa zica 5 cuvinte frumoase despre un om fara sa le strice dupa aceea?! In timp, am invatat sa apreciez asta pentru ca, spre deosebire de multi altii, ea macar era sincera si nu incerca sa pozeze intr-un om mai bun, mai simpatic, mai placut. Uneori incerca sa para un om mai rau decat era, dar am inteles si asta, doar ca un pic mai tarziu.

Dupa o vreme, ea a decis (spre binele ei) sa-si aleaga o facultate in strainatate. Si eu am reactionat prost. Eram mica si nu ma descurcam in situatii sociale (nu ca acum as fi vreun maestru, dar ma descurc aproape decent). Ea habar nu are, dar in momentul in care am aflat ca pleaca din tara, am decis, in mintea mea de copil, ca o prietenie n-are cum sa supravietuiasca la distanta si ca nu are rost sa suferim cand pleaca (in traducere, spatiul meu emotional redus nu ar fi suportat schimbarea). Asa ca am racit intentionat relatia si m-am departat de ea. A fost o prostie. Si, intr-adevar, n-a fost foarte tragic cand a plecat.

Si au trecut cativa ani de atunci si vorbim in continuare si ne vedem cand apucam si, uneori, e aproape ca inainte. Intre timp, am mai crescut, normal. Si intrarea in viata de adult tanar a adus un strop de lumina si peste haosul adolescentei si lucrurile au inceput sa se aseze, iar eu am inceput sa inteleg ca lucrurile nu sunt intotdeauna nici asa bune, nici asa rele cum cred. Si am invatat ca si o zi in plus conteaza intr-o relatie. Si ca trebuie sa te bucuri de absolut tot ce-ti pune viata in farfurie.

Cumva, in ciuda eforturilor mele, am reusit sa ramanem prietene. Si ii urez sa fie fericita oriunde s-ar duce, sa ma primeasca in vizita daca ajunge intr-un loc frumos, sa scape de cosmarul numit Romania. Sa arate minunat in orice moment, sa nu aibe parte de multa drama inutila si sa gaseasca oameni care sa ii faca viata frumoasa. Sper ca daca viata n-o sa ne mai aduca vreodata in acelasi loc, sa ne dea macar cele trei cafele pe an si o zi in vama, for the rest of our days. La multi ani!

Posted on Februarie 12, 2013, in Zile bune si nebune. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

